Natick, MA, USA abril 05, 2022

Cognex Launches DataMan 470 Bottom-Side Barcode Reading System

Reads codes on the underside of packages with 99.9% accuracy

NATICK, Mass.— April 5, 2022Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX), the leader in industrial machine vision, introduces the DataMan® 470 Bottom-Side Barcode Reading System. With an innovative, area-scan-based approach, the system quickly and accurately reads codes on packages with face-down labels, making it ideal for solving high-speed, complex material handling applications in retail distribution and e-commerce fulfillment centers.

“As online shoppers increasingly expect same or next-day delivery, retailers are under pressure to increase throughput as orders move through supply chains and logistics channels,” said Carl Gerst, Cognex Executive Vice President. “By extending barcode reading coverage to the underside of the box, the DataMan 470 Bottom-Side Reading System ensures the right products get routed to the right customers as quickly and efficiently as possible.”

The Cognex Bottom-Side Barcode Reading System deciphers 1D and 2D codes faster than traditional line scan technology, which builds the entire image before decoding, causing packages to travel longer distances. By capturing images and executing patented algorithms simultaneously, Cognex readers deliver faster results while reducing the distance between the reader and the divert. Additionally, expanding scan coverage to the bottom side of packages yields higher read rates that reduce manual manipulation and rework costs.

Positioned under the conveyor and weighing just 35 pounds, the Cognex Bottom-Side Barcode Reading System uses DataMan 470 barcode readers to decipher codes as packages pass over a gap in the belt. The compact system can be installed individually or as part of a multi-sided tunnel in just 30 minutes.

For more information, visit https://www.cognex.com/bottom-side or call 1-(855) 4-COGNEX.

Sobre a Cognex Corporation

A Cognex Corporation projeta, desenvolve, fabrica e vende uma ampla gama de produtos baseados em imagem, que usam técnicas de inteligência artificial (IA) que dão a eles uma habilidade quase humana para tomar decisões sobre o que eles “veem”. Os produtos da Cognex incluem sistemas e sensores de visão e leitores de código de barras, usados em fábricas e centros de distribuição em todo o mundo, eliminando erros de produção e de remessa.

A Cognex é líder mundial no setor de sistemas de visão, tendo entregue mais de 2 milhões de produtos baseados em imagem, representando mais de $ 7 bilhões em receita acumulada, desde a fundação da empresa em 1981. Com sede em Natick, Massachusetts, EUA, a Cognex tem escritórios e distribuidores localizados nas Américas, Europa e Ásia. Para detalhes, visite a Cognex on-line em www.cognex.com.

ACESSE O SUPORTE E TREINAMENTO DE PRODUTOS E MAIS

Junte-se ao MyCognex

TEM ALGUMA PERGUNTA?

Os representantes da Cognex estão disponíveis em todas as regiões do mundo para ajudar com as suas necessidades de visão e leitura industrial de códigos de barras