FOR IMMEDIATE RELEASE

NATICK, MA novembro 01, 2007

Cognex Receives $2 Million In Orders For Surface Inspection Systems In China

NATICK, MA, November 1, 2007--Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX) announced today that it received more than $2 million in bookings for its SmartView® surface inspection system from customers in China during the third quarter.

“All three of China’s largest steel producers have now ordered SmartView systems from Cognex,” said Dr. Robert J. Shillman, Chairman and CEO of Cognex. “One order received in Q3, from BaoSteel, represents the 900th SmartView system sold since Cognex introduced the product in 2000.  BaoSteel is China’s largest steel producer, and this order is the first system in a master supply and co-operation agreement that includes an option for nine additional systems.”

Dr. Shillman continued, “Outside of the steel industry, Cognex also sold five SmartView systems to China’s leading copper manufacturer.  This success indicates that SmartView is well on its way to becoming the best selling web and surface inspection system in China, as it has already become in North America, Europe and Japan.”

Cognex SmartView is a state-of-the-art surface inspection system that automatically detects, identifies, and classifies defects on the surface of products that are made in a continuous fashion, such as metals, paper, plastics, and nonwovens.  Early detection of defects leads to less scrap and greater yield for manufacturers, and enables companies to eliminate low quality material before it is passed on to consumers.

CONTACT:
Robin Pratt
Sr. Manager, Corporate Communications
Cognex Corporation
Telephone: (858) 350-5065
Email: robin.pratt@cognex.com

Sobre a Cognex Corporation

A Cognex Corporation (“a Empresa” ou “Cognex”) inventa e comercializa tecnologias para resolver alguns dos maiores desafios de fabricação e distribuição. Somos um fornecedor líder global de produtos e soluções de visão que melhoram a eficiência e a qualidade em negócios com alto potencial de crescimento em atraentes mercados finais industriais Nossas soluções combinam produtos físicos e software para capturar e analisar informações visuais, permitindo a automação de tarefas de fabricação e distribuição para clientes em todo o mundo. Os produtos com sistemas de visão são usados para automatizar a fabricação ou distribuição e rastreamento de itens discretos, como telefones celulares, baterias de veículos elétricos e pacotes de comércio eletrônico, por meio de sua localização, identificação, inspeção e medição. Sistemas de visão são importantes para aplicações nas quais a visão humana é inadequada para atender aos requisitos de tamanho, precisão ou velocidade, ou em casos em que são sustentadas economias substanciais com custos ou melhorias de qualidade.

A Cognex é líder mundial no setor de sistemas de visão, tendo entregado mais de 4 milhões de produtos baseados em imagem, representando mais de US$10 bilhões em receita acumulada, desde a fundação da empresa em 1981. Com sede em Natick, Massachusetts, EUA, a Cognex tem escritórios e distribuidores localizados nas Américas, Europa e Ásia. Para consultar detalhes, visite a Cognex on-line em www.cognex.com/pt-br.

Contato:
Nathan McCurren