Cognex Company Logo on Building

Natick, MA, USA julho 28, 2021

Cognex VisionPro Software Breaks Down Barriers Between Deep Learning and Traditional Vision

Two major new releases deliver advanced vision tools and tighter deep learning integration in a high-performance platform

NATICK, Mass.—July 28, 2021—Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX), the leader in industrial machine vision, announces VisionPro® 10.0 and VisionPro Deep Learning 2.0, two new releases in its VisionPro line of vision software.

VisionPro 10.0 is a major update of the company’s industry-leading PC-based platform that delivers faster application performance and simpler application setup. VisionPro Deep Learning 2.0 is designed to integrate tightly with VisionPro 10.0, enabling customers to combine deep learning and traditional vision tools in the same application.

The new releases also introduce advanced vision tools for precision gauging and inspection applications. SmartLine is the industry’s first hybrid smart tool. It combines deep learning enhanced line finding for complex scenes with precise positional data from traditional vision algorithms. The new VisionPro Deep Learning high-detail segmenter is designed for demanding medical and electronics applications that require precise measurement of scratches, contamination and other defects.

“As deep learning gains a foothold in the factory, we are seeing that many applications require more than just traditional vision or deep learning alone - they need both for the best solution,” said Joerg Kuechen, Sr. Vice President of Vision Products. “The new VisionPro makes it easier for users to leverage the full range of powerful Cognex vision technology to address new and increasingly complex vision challenges.”

For more information, visit www.cognex.com/visionpro-10 or www.cognex.com/visionpro-deep-learning or call 1-855-4-COGNEX.

Sobre a Cognex Corporation

A Cognex Corporation projeta, desenvolve, fabrica e vende uma ampla gama de produtos baseados em imagem, que usam técnicas de inteligência artificial (IA) que dão a eles uma habilidade quase humana para tomar decisões sobre o que eles “veem”. Os produtos da Cognex incluem sistemas e sensores de visão e leitores de código de barras, usados em fábricas e centros de distribuição em todo o mundo, eliminando erros de produção e de remessa.

A Cognex é líder mundial no setor de sistemas de visão, tendo entregue mais de 2 milhões de produtos baseados em imagem, representando mais de $ 7 bilhões em receita acumulada, desde a fundação da empresa em 1981. Com sede em Natick, Massachusetts, EUA, a Cognex tem escritórios e distribuidores localizados nas Américas, Europa e Ásia. Para detalhes, visite a Cognex on-line em www.cognex.com.

ACESSE O SUPORTE E TREINAMENTO DE PRODUTOS E MAIS

Junte-se ao MyCognex

TEM ALGUMA PERGUNTA?

Os representantes da Cognex estão disponíveis em todas as regiões do mundo para ajudar com as suas necessidades de visão e leitura industrial de códigos de barras