Cognex Company Logo on Building

Natick, MA, USA julho 26, 2021

Cognex Introduces High Speed Steerable Mirror for Large Area Scanning with a Single Barcode Reader

Delivers unprecedented single-camera coverage in a compact hardware solution

NATICK, Mass.—July 26, 2021Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX), the leader in industrial machine vision, has released the High Speed Steerable Mirror, a patented technology designed for use with the DataMan® 470 barcode reader that supports large field of view applications with a single compact system.

The new steerable mirror attachment expands DataMan’s field of view both vertically and horizontally, giving 3MP and 5MP barcode readers an effective resolution greater than a 50MP sensor. Coupled with the latest in liquid lens technology, this system can both change field-of-view and depth of focus dynamically. A single DataMan system can now be used for pallet scanning, aggregation, and other large area applications that previously required high-resolution PC-vision or multiple fixed-mount sensors.

The steerable mirror arrives preassembled to the front of a DataMan 470. The unit is configured using a built-in web-based setup wizard, allowing operators to deploy an application in five minutes or less. The user simply enters their application specifications, and the wizard automatically calculates the optimal scanning pattern, ensuring the highest read rates in the shortest cycle times.

“The High Speed Steerable Mirror changes the game for large area applications that typically require a multi-reader solution,” said Matt Moschner, Cognex’s Sr. Director of ID Products. “Now, e-commerce and logistics companies can get up and running more quickly, and achieve the same high accuracy scanning results with lower maintenance costs.”

For more information about the High Speed Steerable Mirror, visithttps://www.cognex.com/high-speed-steerable-mirror or call 1-855-4-COGNEX.

Sobre a Cognex Corporation

A Cognex Corporation projeta, desenvolve, fabrica e vende uma ampla gama de produtos baseados em imagem, que usam técnicas de inteligência artificial (IA) que dão a eles uma habilidade quase humana para tomar decisões sobre o que eles “veem”. Os produtos da Cognex incluem sistemas e sensores de visão e leitores de código de barras, usados em fábricas e centros de distribuição em todo o mundo, eliminando erros de produção e de remessa.

A Cognex é líder mundial no setor de sistemas de visão, tendo entregue mais de 2 milhões de produtos baseados em imagem, representando mais de $ 7 bilhões em receita acumulada, desde a fundação da empresa em 1981. Com sede em Natick, Massachusetts, EUA, a Cognex tem escritórios e distribuidores localizados nas Américas, Europa e Ásia. Para detalhes, visite a Cognex on-line em www.cognex.com.

ACESSE O SUPORTE E TREINAMENTO DE PRODUTOS E MAIS

Junte-se ao MyCognex

TEM ALGUMA PERGUNTA?

Os representantes da Cognex estão disponíveis em todas as regiões do mundo para ajudar com as suas necessidades de visão e leitura industrial de códigos de barras