Company

Natick, MA, USA abril 01, 2019

Cognex Releases High-Speed Fixed-Mount Barcode Reader with Advanced Lighting

DataMan 370 delivers twice the speed of its competitors, plus more robustness and flexibility

Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX), the leader in machine vision and industrial barcode reading, today released the DataMan 370 series of fixed-mount barcode readers. With twice the computing power of conventional readers in its class, the DataMan 370 delivers faster decode speeds for greater throughput per facility, even when applications have multiple codes and symbologies.

DataMan 370 uses the latest Cognex decoding algorithms to tackle the most challenging 1D and 2D codes, handling print damage, focus blur, low resolution, and other real-world issues with ease. These tools are coupled with high dynamic range (HDR) imaging technology for greater depth of field and improved handling of low contrast codes. Finally, new high-powered integrated lighting combines advanced autofocus technology with distance sensors to ensure the best image formation every time.

“This is our most robust and flexible generation of DataMan 300 readers yet, with the ability to solve a very broad range of applications at two times the performance of competitor devices in the same class,” said Carl Gerst, Cognex Senior Vice President and Business Unit Manager. “Our new integrated lighting provides the fastest and most reliable auto-tune capability on the market, allowing operators to set up new applications in seconds.”

DataMan 370’s proven modular design shares the same light and lens options as the DataMan 360 series and DataMan 470 series, allowing for seamless technology upgrades. Like the rest of the DataMan barcode reader line, DataMan 370 is easy to install and features an intuitive user interface as well as real-time process performance feedback.

DataMan 370 is available now. For more information, visit cognex.com/dataman-370 or call 1-(855) 4-COGNEX.

Sobre a Cognex Corporation

A Cognex Corporation projeta, desenvolve, fabrica e vende uma ampla gama de produtos baseados em imagem, que usam técnicas de inteligência artificial (IA) que dão a eles uma habilidade quase humana para tomar decisões sobre o que eles “veem”. Os produtos da Cognex incluem sistemas e sensores de visão e leitores de código de barras, usados em fábricas e centros de distribuição em todo o mundo, eliminando erros de produção e de remessa.

A Cognex é líder mundial no setor de sistemas de visão, tendo entregue mais de 3 milhões de produtos baseados em imagem, representando mais de $ 8 bilhões em receita acumulada, desde a fundação da empresa em 1981. Com sede em Natick, Massachusetts, EUA, a Cognex tem escritórios e distribuidores localizados nas Américas, Europa e Ásia. Para detalhes, visite a Cognex on-line em www.cognex.com.

ACESSE O SUPORTE E TREINAMENTO DE PRODUTOS E MAIS

Junte-se ao MyCognex

TEM ALGUMA PERGUNTA?

Os representantes da Cognex estão disponíveis em todas as regiões do mundo para ajudar com as suas necessidades de visão e leitura industrial de códigos de barras