Company

FOR IMMEDIATE RELEASE

NATICK, MA, USA janeiro 18, 2016

Cognex Introduces StingRay Attachable Barcode Scanning Accessory for Mobile Devices

New smartphone aiming technology offers faster and easier barcode scanning

Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX), the world’s leader in machine vision, today announced the StingRay™ attachable barcode scanning accessory, a patent-pending smartphone attachment that enables faster barcode scanning for light industrial and enterprise applications. The StingRay accessory transforms the built-in flash into an aiming pattern that makes barcode scanning easier for operators while eliminating the need for virtual on-screen aimers.

The StingRay accessory seamlessly integrates with the Cognex® Manatee Works™ Barcode Scanner software development kit (SDK), which supports decoding of more than forty symbologies on all major mobile, desktop and server platforms, including Apple® iOS and Google® Android. This powerful combination of hardware and software enables application developers to implement cleaner and more efficient mobile applications. As a result, mobile devices can replace expensive, traditional mobile computers for light industrial scanning applications.

• Point and scan Heads-up Barcode Scanning™
  • Scanning without relying on live-image or virtual on-screen aimers
  • Triggered scanning from within apps
  • Seamless integration with Manatee Works Barcode Scanner SDK

“The StingRay accessory is a compelling example of the growing trend of mobile device solutions for retail, healthcare, logistics, commercial services and other enterprise applications,” said Carl Gerst, Senior Vice President, ID Products. “This aiming technology, combined with our premier barcode scanner SDK, displaces traditional, purpose-built mobile computers with powerful, optimized smartphones.”

The StingRay barcode scanning accessory and the Manatee Works Barcode Scanner SDK enable simple, affordable, accurate and fast barcode scanning. For more information on the StingRay suite of light industrial and enterprise barcode scanning solutions, visit: www.stingrayhub.com.

Sobre a Cognex Corporation

A Cognex Corporation projeta, desenvolve, fabrica e vende uma ampla gama de produtos baseados em imagem, que usam técnicas de inteligência artificial (IA) que dão a eles uma habilidade quase humana para tomar decisões sobre o que eles “veem”. Os produtos da Cognex incluem sistemas e sensores de visão e leitores de código de barras, usados em fábricas e centros de distribuição em todo o mundo, eliminando erros de produção e de remessa.

A Cognex é líder mundial no setor de sistemas de visão, tendo entregue mais de 2 milhões de produtos baseados em imagem, representando mais de $ 7 bilhões em receita acumulada, desde a fundação da empresa em 1981. Com sede em Natick, Massachusetts, EUA, a Cognex tem escritórios e distribuidores localizados nas Américas, Europa e Ásia. Para detalhes, visite a Cognex on-line em www.cognex.com.

ACESSE O SUPORTE E TREINAMENTO DE PRODUTOS E MAIS

Junte-se ao MyCognex

TEM ALGUMA PERGUNTA?

Os representantes da Cognex estão disponíveis em todas as regiões do mundo para ajudar com as suas necessidades de visão e leitura industrial de códigos de barras