Company

FOR IMMEDIATE RELEASE

NATICK, MA, USA agosto 09, 2016

Cognex Awarded BNP Approval for Baggage Handling System Projects

Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX), the world's leader in machine vision, has received approval from BNP Associates, Inc. for its Airport Baggage Handling Identification (ABH-ID) Solution. BNP’s approval followed an extensive review of the image-based technology that Cognex offers for reading barcodes on IATA-regulated baggage tags.

To achieve this certification, Cognex performed specific tests that demonstrated the system’s read rate capability, redundancy and communications protocols. BNP’s evaluation, through rigorous performance and reliability tests, determined that with read rates consistently in the 99% range, the Cognex ABH-ID system outperformed current technology in the market.

“BNP is one of the world’s top authorities in baggage handling system design and specifications,” said Carl Gerst, Cognex Senior Vice President, ID Products. “We’re very pleased to have met their stringent requirements and to be added to their list of approved suppliers for baggage handling system projects.”

Cognex is experiencing rapid growth in the baggage handling industry, with completed installations in airports across the U.S. and Europe. The approval from BNP Associates opens opportunities for many more airports across the globe to experience the benefits of Cognex barcode reading technology.

The Cognex ABH-ID Solution is equipped with industry-leading technology that ensures high read rates for fast and reliable baggage delivery, minimizing the costs associated with manual delivery of lost or late checked luggage. The solution features patent-pending Xpand™ technology that reduces the overall system footprint and simplifies installation. To lower maintenance costs, the system utilizes DataMan fixed-mount image-based barcode readers that, unlike laser scanners, have no moving parts to wear out or fail.

For more information on Cognex Airport Baggage Handling Identification Solution, visit www.cognex.com/ABH

Sobre a Cognex Corporation

A Cognex Corporation projeta, desenvolve, fabrica e vende uma ampla gama de produtos baseados em imagem, que usam técnicas de inteligência artificial (IA) que dão a eles uma habilidade quase humana para tomar decisões sobre o que eles “veem”. Os produtos da Cognex incluem sistemas e sensores de visão e leitores de código de barras, usados em fábricas e centros de distribuição em todo o mundo, eliminando erros de produção e de remessa.

A Cognex é líder mundial no setor de sistemas de visão, tendo entregue mais de 2 milhões de produtos baseados em imagem, representando mais de $ 7 bilhões em receita acumulada, desde a fundação da empresa em 1981. Com sede em Natick, Massachusetts, EUA, a Cognex tem escritórios e distribuidores localizados nas Américas, Europa e Ásia. Para detalhes, visite a Cognex on-line em www.cognex.com.

ACESSE O SUPORTE E TREINAMENTO DE PRODUTOS E MAIS

Junte-se ao MyCognex

TEM ALGUMA PERGUNTA?

Os representantes da Cognex estão disponíveis em todas as regiões do mundo para ajudar com as suas necessidades de visão e leitura industrial de códigos de barras