Cognex Company Logo on Building

NATICK, MA USA dezembro 04, 2014

COGNEX REVS UP 2-D BARCODE READING

Read 2-D matrix and challenging DPM codes even without visible perimeters

Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX), the world's leader in machine vision, today announced its PowerGrid™ technology, a texture-based location algorithm that takes a unique, inside-out approach to reading 2-D matrix and Direct Part Mark (DPM) codes. While conventional feature-based algorithms start by locating the finder pattern, Cognex’s PowerGrid technology looks for a pattern of alternating light and dark modules within the code.

PowerGrid technology dramatically increases read rates in 2-D barcode-reading applications where a part’s geometry, poor lighting, occlusion, or print-registration errors make it difficult to capture an image of the entire code. Unlike previous solutions, PowerGrid technology can locate and read codes even when they exhibit significant damage to or complete elimination of the finder pattern, clocking pattern, or quiet zone.

“Even though 2DMax® software set the standard for performance in industrial ID for the most challenging 2-D barcodes, Cognex is constantly seeking opportunities to improve our decoding algorithms,” says Carl Gerst, Senior Vice President, ID Products. “After analyzing images of codes that we couldn’t read, we determined that a high percentage showed significant finder pattern, clocking pattern, or quiet zone damage. Leveraging our 30+ years of vision experience, our engineers came up with a completely new and innovative technique that can find and read these codes without relying on the finder pattern. The result is nothing short of incredible.”

Cognex’s PowerGrid technology is now available on the X models of the DataMan® 300 series fixed-mount barcode readers.

Sobre a Cognex Corporation

A Cognex Corporation projeta, desenvolve, fabrica e vende uma ampla gama de produtos baseados em imagem, que usam técnicas de inteligência artificial (IA) que dão a eles uma habilidade quase humana para tomar decisões sobre o que eles “veem”. Os produtos da Cognex incluem sistemas e sensores de visão e leitores de código de barras, usados em fábricas e centros de distribuição em todo o mundo, eliminando erros de produção e de remessa.

A Cognex é líder mundial no setor de sistemas de visão, tendo entregue mais de 2 milhões de produtos baseados em imagem, representando mais de $ 7 bilhões em receita acumulada, desde a fundação da empresa em 1981. Com sede em Natick, Massachusetts, EUA, a Cognex tem escritórios e distribuidores localizados nas Américas, Europa e Ásia. Para detalhes, visite a Cognex on-line em www.cognex.com.

ACESSE O SUPORTE E TREINAMENTO DE PRODUTOS E MAIS

Junte-se ao MyCognex

TEM ALGUMA PERGUNTA?

Os representantes da Cognex estão disponíveis em todas as regiões do mundo para ajudar com as suas necessidades de visão e leitura industrial de códigos de barras