Cognex Company Logo on Building

FOR IMMEDIATE RELEASE

NATICK, MA, USA setembro 16, 2009

Cognex VisionView Now Available on Two Platforms

Touch screen operator interface for In-Sight® adds PC software option and new features for better image visualization and analysis

Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX) has enhanced its VisionView® operator interface with new features that enable more detailed visualization of parts, easier storage of failed images, and a PC display option. VisionView is a touch screen display interface for Cognex In-Sight vision systems that makes it easy for operators to view and closely monitor what the vision systems are doing on their production lines.

VisionView 1.2 expands the choices available to users for customizing their display and capturing application data. New pan and zoom capability enables closer examination of defective parts, and makes it easier to accurately focus the vision system for high resolution images. Production line operators can also download images of failed parts automatically to an external storage device, and have the ability to save application parameter changes directly to an existing job, or rename and save them as a new job.

Also new in VisionView 1.2 is the option to run the VisionView operator interface on a PC. The VisionView PC software has all the features of the operator panel, plus the flexibility to use any display that can be connected to a PC.

“These new enhancements give factory floor operators even more control over their vision applications and better insight into what is happening on the production floor,” said Justin Testa, Executive Vice President and Vision Systems Business Unit Manager. “VisionView makes it easy for operators to manage system performance and achieve the results they are looking for from their vision applications.”

VisionView 1.2 software is available now.

MEDIA CONTACT:
Annmarie Latta
Gray & Rice Public Relations
Phone: (617) 367-0100 ext. 168
Email: alatta@gr2000.com

Sobre a Cognex Corporation

A Cognex Corporation projeta, desenvolve, fabrica e vende uma ampla gama de produtos baseados em imagem, que usam técnicas de inteligência artificial (IA) que dão a eles uma habilidade quase humana para tomar decisões sobre o que eles “veem”. Os produtos da Cognex incluem sistemas e sensores de visão e leitores de código de barras, usados em fábricas e centros de distribuição em todo o mundo, eliminando erros de produção e de remessa.

A Cognex é líder mundial no setor de sistemas de visão, tendo entregue mais de 2 milhões de produtos baseados em imagem, representando mais de $ 7 bilhões em receita acumulada, desde a fundação da empresa em 1981. Com sede em Natick, Massachusetts, EUA, a Cognex tem escritórios e distribuidores localizados nas Américas, Europa e Ásia. Para detalhes, visite a Cognex on-line em www.cognex.com.

ACESSE O SUPORTE E TREINAMENTO DE PRODUTOS E MAIS

Junte-se ao MyCognex

TEM ALGUMA PERGUNTA?

Os representantes da Cognex estão disponíveis em todas as regiões do mundo para ajudar com as suas necessidades de visão e leitura industrial de códigos de barras