Cognex Company Logo on Building

FOR IMMEDIATE RELEASE

NATICK, MA, USA novembro 12, 2009

Cognex VisionPro Software Expands Image Acquisition Options

Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX) today announced a new release of VisionPro®, the company’s popular, hardware-independent vision software. VisionPro 6.0 expands image acquisition options with support for very large camera images and nontraditional sources such as 3D, thermal and X-ray imagers. VisionPro 6.0 also offers high-accuracy calibration and image correction for line scan cameras, and expanded ID reading capability of 2D codes.

“VisionPro 6.0 provides more freedom than ever before to combine robust Cognex vision software tools with the widest array of image acquisition sources,” said Markku Jaaskelainen, Executive Vice President and Business Unit Manager for Vision Software. “And, because of our close technical collaboration with camera makers through the Cognex Acquisition Alliance, customers get the same reliable performance that they are accustomed to receiving from our integrated systems.”

More acquisition options
The image acquisition system in VisionPro 6.0 has been enhanced to support images up to 16 bits in depth, which enables use of nontraditional acquisition sources such as 3D profilers, thermal cameras and X-ray imagers. Built-in compatibility with selected thermal cameras and 3D profile scanners ensures rapid integration with VisionPro.

VisionPro 6.0 supports Microsoft 64-bit operating systems, to meet the demands of larger cameras and greater pixel depth. VisionPro’s framework enables users to switch seamlessly between 32-bit and 64-bit operating systems.

Higher accuracy calibration
VisionPro 6.0 also features a new, high accuracy calibration tool to enable application accuracy when using line scan cameras. One single calibration board image is sufficient to correct camera distortion and camera displacements such as rotation and tilt.

Expanded ID capability
VisionPro’s ID symbol reader tool has been expanded to read 2D codes up to 144x144, and supports the development of GS-1 conforming applications.

VisionPro is the vision software of choice for system integrators, machine builders, OEMs, and advanced manufacturing engineers. In addition to rapid application development, VisionPro provides PatMax®, the premier software for object location, and other industry leading vision tools. VisionPro supports a wide range of acquisition hardware to offer an extensive range of price and performance options for virtually all types of image capture.

VisionPro 6.0 is currently available.

MEDIA CONTACT
Annmarie Latta
Gray & Rice Public Relations
Phone: (617) 367-0100 ext. 168
Email: alatta@gr2000.com

Sobre a Cognex Corporation

A Cognex Corporation projeta, desenvolve, fabrica e vende uma ampla gama de produtos baseados em imagem, que usam técnicas de inteligência artificial (IA) que dão a eles uma habilidade quase humana para tomar decisões sobre o que eles “veem”. Os produtos da Cognex incluem sistemas e sensores de visão e leitores de código de barras, usados em fábricas e centros de distribuição em todo o mundo, eliminando erros de produção e de remessa.

A Cognex é líder mundial no setor de sistemas de visão, tendo entregue mais de 2 milhões de produtos baseados em imagem, representando mais de $ 7 bilhões em receita acumulada, desde a fundação da empresa em 1981. Com sede em Natick, Massachusetts, EUA, a Cognex tem escritórios e distribuidores localizados nas Américas, Europa e Ásia. Para detalhes, visite a Cognex on-line em www.cognex.com.

ACESSE O SUPORTE E TREINAMENTO DE PRODUTOS E MAIS

Junte-se ao MyCognex

TEM ALGUMA PERGUNTA?

Os representantes da Cognex estão disponíveis em todas as regiões do mundo para ajudar com as suas necessidades de visão e leitura industrial de códigos de barras