Cognex Company Logo on Building

FOR IMMEDIATE RELEASE

NATICK, MA, USA setembro 08, 2009

Cognex Receives Settlement in Patent Dispute

Natick, MA. September 8, 2009--Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX) has accepted a settlement offer from Multitest Elektronische Systeme GmbH and its U.S. subsidiary in a dispute concerning Multitest’s importation and sale of equipment containing MVTec HALCON™ machine vision software. Terms of the settlement between the parties were not made public.

Cognex has alleged in complaints filed with the U.S. International Trade Commission (ITC) and in federal court in Massachusetts that HALCON software, marketed by MVTec Software GmbH, infringes at least three Cognex machine vision patents. In addition to Multitest, the ITC is investigating 20 other companies for violating Cognex patents by selling, importing and using MVTec products that contain machine vision technology invented and patented by Cognex.

The current settlement agreement releases Multitest from the ITC investigation. Multitest is not a party to the federal court lawsuit.

"Cognex is pleased with Multitest's decision to resolve this dispute in a rational and business-like way, and we look forward to working with Multitest to integrate Cognex software in its products in the future," said Dr. Robert J. Shillman, Chairman and CEO of Cognex.  "Cognex has invested over $100 million in R&D to develop our leading-edge technology, and on behalf of our shareholders who made that investment, and on behalf of our customers who pay to use our proprietary technology, we will continue to take a very strong stand to protect our patents whenever we discover infringement."

CONTACT:
Robin Pratt
Sr. Manager, Corporate Communications
Cognex Corporation
phone: (858) 350-5065
email: robin.pratt@cognex.com

Sobre a Cognex Corporation

A Cognex Corporation projeta, desenvolve, fabrica e vende uma ampla gama de produtos baseados em imagem, que usam técnicas de inteligência artificial (IA) que dão a eles uma habilidade quase humana para tomar decisões sobre o que eles “veem”. Os produtos da Cognex incluem sistemas e sensores de visão e leitores de código de barras, usados em fábricas e centros de distribuição em todo o mundo, eliminando erros de produção e de remessa.

A Cognex é líder mundial no setor de sistemas de visão, tendo entregue mais de 2 milhões de produtos baseados em imagem, representando mais de $ 7 bilhões em receita acumulada, desde a fundação da empresa em 1981. Com sede em Natick, Massachusetts, EUA, a Cognex tem escritórios e distribuidores localizados nas Américas, Europa e Ásia. Para detalhes, visite a Cognex on-line em www.cognex.com.

ACESSE O SUPORTE E TREINAMENTO DE PRODUTOS E MAIS

Junte-se ao MyCognex

TEM ALGUMA PERGUNTA?

Os representantes da Cognex estão disponíveis em todas as regiões do mundo para ajudar com as suas necessidades de visão e leitura industrial de códigos de barras