Cognex Company Logo on Building

FOR IMMEDIATE RELEASE

NATICK, MA, USA setembro 21, 2009

Cognex Receives Second Settlement in Vision Software Patent Dispute

Natick, MA. September 21, 2009--Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX) has accepted a settlement offer from Yxlon International GmbH and its U.S. subsidiary in a dispute concerning the importation and sale of equipment containing MVTec HALCON™ machine vision software. Terms of the settlement between the parties were not made public.

Cognex has alleged in complaints filed with the U.S. International Trade Commission (ITC) and in federal court in Massachusetts that HALCON software, marketed by MVTec Software GmbH, infringes at least three Cognex machine vision patents. The ITC is investigating 20 companies for violating Cognex patents by selling, importing and using MVTec products that contain machine vision technology invented and patented by Cognex. A prior settlement with Multitest Electronische Systeme GmbH was announced on September 8, 2009.

The current settlement agreement releases Yxlon from the ITC investigation. Yxlon is not a party to the federal court lawsuit.

“The recent successes of Cognex in this matter validate the strength of our patents and the claims that we have asserted,” said Todd Keebaugh, Cognex Vice President of Legal Affairs. “Cognex is pleased with Yxlon’s decision to seek settlement of this matter, and we value this as an opportunity to build a successful partnership with Yxlon and its worldwide affiliates going forward.”

CONTACT:
Robin Pratt
Sr. Manager, Corporate Communications
Cognex Corporation
phone: (858) 350-5065
email: robin.pratt@cognex.com

Sobre a Cognex Corporation

A Cognex Corporation projeta, desenvolve, fabrica e vende uma ampla gama de produtos baseados em imagem, que usam técnicas de inteligência artificial (IA) que dão a eles uma habilidade quase humana para tomar decisões sobre o que eles “veem”. Os produtos da Cognex incluem sistemas e sensores de visão e leitores de código de barras, usados em fábricas e centros de distribuição em todo o mundo, eliminando erros de produção e de remessa.

A Cognex é líder mundial no setor de sistemas de visão, tendo entregue mais de 2 milhões de produtos baseados em imagem, representando mais de $ 7 bilhões em receita acumulada, desde a fundação da empresa em 1981. Com sede em Natick, Massachusetts, EUA, a Cognex tem escritórios e distribuidores localizados nas Américas, Europa e Ásia. Para detalhes, visite a Cognex on-line em www.cognex.com.

ACESSE O SUPORTE E TREINAMENTO DE PRODUTOS E MAIS

Junte-se ao MyCognex

TEM ALGUMA PERGUNTA?

Os representantes da Cognex estão disponíveis em todas as regiões do mundo para ajudar com as suas necessidades de visão e leitura industrial de códigos de barras