Cognex Company Logo on Building

FOR IMMEDIATE RELEASE

NATICK, MA, USA setembro 23, 2009

Cognex Introduces Two High-Resolution Checker Vision Sensors

Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX) has added two new high resolution models to its award-winning line of Checker® vision sensors.

The new Checker 3G7 features 752 x 480 pixel resolution for better inspection of small features and high intensity white LED illumination for optimum image contrast. The Checker 3G7 can be configured as either a Presence or Measurement sensor, and can detect and inspect up to 800 parts per minute. All Checker 3G models require no PC for set up, and can be configured in a matter of minutes using the SensorView® teach pendant and One-Click Setup™ feature.

The new Checker 272 offers the same resolution and lighting features as the 3G7 plus a ladder logic editor, encoder-based part tracking, and additional IO. The Checker 272 includes both Presence and Measurement sensors.

“Checker’s simple setup and affordability provides manufacturers with a cost-effective and flexible solution for error-proofing their manufacturing processes,” said Pascal Dorster, Vision Sensors Business Unit Manager. “The addition of two new high resolution models expands Checker’s value across an even wider range of applications.”

Checker is the only inspection sensor available today that can both detect and inspect parts, eliminating the need for an external triggering device. A single Checker can inspect multiple part features simultaneously, and can track parts of varying position on the line, so there is no need for precise part fixturing. All Checker models feature integrated lighting and rugged IP67 housing.

The Checker family of vision sensors offers a model for every price and performance point:

Checker 3G Series
· Configurable as either Presence or Measurement sensor
· No PC required for set up
· Rugged IP67 housing
· High speed and high resolution models available

Checker 200 Series
· Configurable as both a Presence and Measurement sensor
· Additional IO
· Includes Ladder Logic editor
· Encoder-based part tracking
· Rugged IP67 housing
· High speed and high resolution models available

MEDIA CONTACT:

Annmarie Latta
Gray & Rice Public Relations
Phone: (617) 367-0100 ext. 168
Email: alatta@gr2000.com

Sobre a Cognex Corporation

A Cognex Corporation projeta, desenvolve, fabrica e vende uma ampla gama de produtos baseados em imagem, que usam técnicas de inteligência artificial (IA) que dão a eles uma habilidade quase humana para tomar decisões sobre o que eles “veem”. Os produtos da Cognex incluem sistemas e sensores de visão e leitores de código de barras, usados em fábricas e centros de distribuição em todo o mundo, eliminando erros de produção e de remessa.

A Cognex é líder mundial no setor de sistemas de visão, tendo entregue mais de 2 milhões de produtos baseados em imagem, representando mais de $ 7 bilhões em receita acumulada, desde a fundação da empresa em 1981. Com sede em Natick, Massachusetts, EUA, a Cognex tem escritórios e distribuidores localizados nas Américas, Europa e Ásia. Para detalhes, visite a Cognex on-line em www.cognex.com.

ACESSE O SUPORTE E TREINAMENTO DE PRODUTOS E MAIS

Junte-se ao MyCognex

TEM ALGUMA PERGUNTA?

Os representantes da Cognex estão disponíveis em todas as regiões do mundo para ajudar com as suas necessidades de visão e leitura industrial de códigos de barras