Cognex Company Logo on Building

FOR IMMEDIATE RELEASE

NATICK, MA, USA dezembro 02, 2009

Cognex Enters Supply Agreement with German Automaker

NATICK, MA—December 2, 2009—Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX) announced today that it has signed a supply agreement with the German automaker BMW AG. Under the terms of the multi-year agreement, Cognex will supply DataMan® handheld and In-Sight® fixed-mount ID readers to BMW manufacturing plants worldwide. In addition, Cognex will provide ongoing technical support to BMW personnel.

The Cognex ID readers will be used to read codes marked directly on engine parts and gear assemblies as they go through production. Reading codes that are marked directly on parts at multiple stages during production enables manufacturers to verify that the parts have been processed correctly at each stage and creates a traceable path for each part throughout the entire production process and supply chain.

“German automobiles are known around the world for excellent engineering, performance and for their extremely high standard of quality,” said Dr. Robert J. Shillman, Chairman and CEO of Cognex. “Today, Cognex ID readers are a critical part of the process control systems that enable these companies to error-proof production and continue to meet customers’ ever-increasing quality expectations.”

Award-winning DataMan and In-Sight image-based ID readers provide high-reliability reading of 1D and 2D codes in a wide range of applications, from the easiest-to-read high contrast codes that are printed on labels to the most difficult codes that are directly marked on metal, glass, ceramic, and plastic parts.

Read more about ID readers from Cognex at www.cognex.com/id

CONTACT:
Robin Pratt
Sr. Manager, Corporate Communications
Cognex Corporation
phone: (858) 350-5065
email: robin.pratt@cognex.com

Sobre a Cognex Corporation

A Cognex Corporation projeta, desenvolve, fabrica e vende uma ampla gama de produtos baseados em imagem, que usam técnicas de inteligência artificial (IA) que dão a eles uma habilidade quase humana para tomar decisões sobre o que eles “veem”. Os produtos da Cognex incluem sistemas e sensores de visão e leitores de código de barras, usados em fábricas e centros de distribuição em todo o mundo, eliminando erros de produção e de remessa.

A Cognex é líder mundial no setor de sistemas de visão, tendo entregue mais de 2 milhões de produtos baseados em imagem, representando mais de $ 7 bilhões em receita acumulada, desde a fundação da empresa em 1981. Com sede em Natick, Massachusetts, EUA, a Cognex tem escritórios e distribuidores localizados nas Américas, Europa e Ásia. Para detalhes, visite a Cognex on-line em www.cognex.com.

ACESSE O SUPORTE E TREINAMENTO DE PRODUTOS E MAIS

Junte-se ao MyCognex

TEM ALGUMA PERGUNTA?

Os representantes da Cognex estão disponíveis em todas as regiões do mundo para ajudar com as suas necessidades de visão e leitura industrial de códigos de barras