Natick, MA, USA novembre 02, 2022

Cognex Launches DataMan 8700LX Handheld Barcode Reader

Premium reading performance for label-based codes

Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX), the leader in industrial machine vision, has introduced the DataMan® 8700LX, a high-performance handheld barcode reader for label-based codes.

“The DataMan 8700LX puts industrial-grade label reading in the palm of your hand, with a rugged design that withstands the most demanding manufacturing environments,” said Matt Moschner, Cognex Vice President of ID Products and Platforms. “The system can be set up in minutes, streamlining deployment while improving part traceability and throughput.”

Like all models in the DataMan 8700 family, the DataMan 8700LX is easy to use, oil and water resistant, and built to perform in harsh conditions. A built-in OLED display screen simplifies setup and gives operators quick and intuitive feedback without connecting to a PC. DataMan 8700 handheld readers support a broad range of industrial communication protocols, enabling them to operate efficiently in any facility.

Other models in the DataMan 8700 family include the DataMan 8700DQ, designed for fast, accurate direct part mark (DPM) code reading, and the high-performance DataMan 8700DX with liquid lens for reading the toughest DPM and label-based codes.

For more information on the DataMan 8700LX, visit https://www.cognex.com/dataman-8700 or call 1-(855) 4-COGNEX.

Cognex Corporation (l'azienda o Cognex) sviluppa e commercializza tecnologie che affrontano alcune delle sfide più importanti per la produzione e la distribuzione. Siamo un fornitore leader a livello mondiale di prodotti e soluzioni di visione artificiale che migliorano l’efficienza e la qualità in aziende ad alto potenziale di crescita in attraenti mercati di destinazione industriale. Le nostre soluzioni coniugano prodotti fisici e software per acquisire e analizzare le informazioni visive, consentendo l'automazione delle attività di produzione e distribuzione per i clienti di tutto il mondo. I prodotti di visione artificiale sono utilizzati per automatizzare la produzione o la distribuzione e la tracciabilità di oggetti specifici, come telefoni cellulari, batterie di veicoli elettrici e confezioni per il commercio elettronico, localizzandoli, identificandoli, ispezionandoli e misurandoli. La visione artificiale è importante per le applicazioni in cui la visione umana è inadeguata a soddisfare i criteri di dimensione, accuratezza o velocità, oppure nei casi in cui è necessario risparmiare costi o migliorare la qualità.

Cognex è leader mondiale nel settore della visione industriale e, dalla sua fondazione nel 1981, ha distribuito più di 4 milioni di prodotti basati su tecnologie dell'immagine, per un fatturato cumulato di oltre 10 miliardi di dollari. Con sede centrale a Natick, Massachusetts, USA, Cognex ha uffici e distributori in tutte le Americhe, in Europa e in Asia. Per ulteriori dettagli, visita il sito Cognex all’indirizzo www.cognex.com.

Contatto:
Nathan McCurren
Head of Investor Relations
Cognex Corporation
ir@cognex.com

OTTIENI L’ACCESSO AD ASSISTENZA E FORMAZIONE IN MERITO AI PRODOTTI E MOLTO ALTRO ANCORA

Entra a far parte di MyCognex