FOR IMMEDIATE RELEASE

NATICK, MA, USA aprile 14, 2008

Cognex Expands Manufacturing and Distribution Center

NATICK, MA, April 14, 2008--Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX) announced today that it has expanded its international manufacturing and distribution operations and moved into a new facility in Cork, Ireland.  The increased space is needed to meet growing demand for Cognex products in those regions outside of the U.S.

The 20,000 square-foot new building was designed to Cognex’s specifications and provides 50% more space than the previous location, which was also in Cork. The new facility will be the center for shipping products to Cognex customers in Europe, Asia and Japan.

“Cognex first opened a manufacturing operation in Cork several years ago in order to provide more responsive service to our international customers,” said Dr. Robert J. Shillman, Cognex Chairman and CEO. “As our international business has expanded, so has the need for increased manufacturing and distribution capacity.  This new facility provides Cognex with the space to support that growth, and it will help us to be even more responsive to our international customers, distributors and partners.”

The new facility employs 39 employees who are responsible for procurement, configuration, kitting, and distribution of Cognex vision systems, sensors, software and ID readers—devices that help manufacturers automate the production of a broad range of products by inspecting, identifying and tracking items during the production process.

Office information:
Cognex Ltd., Ireland
2008-2014 Block 2000
Gateway Business Park
Mallow Road
Cork, Ireland

CONTACT:
Robin Pratt
Sr. Manager, Corporate Communications
Cognex Corporation
Phone:  (858) 350-5065
Email: robin.pratt@cognex.com

Cognex Corporation (l'azienda o Cognex) sviluppa e commercializza tecnologie che affrontano alcune delle sfide più importanti per la produzione e la distribuzione. Siamo un fornitore leader a livello mondiale di prodotti e soluzioni di visione artificiale che migliorano l’efficienza e la qualità in aziende ad alto potenziale di crescita in attraenti mercati di destinazione industriale. Le nostre soluzioni coniugano prodotti fisici e software per acquisire e analizzare le informazioni visive, consentendo l'automazione delle attività di produzione e distribuzione per i clienti di tutto il mondo. I prodotti di visione artificiale sono utilizzati per automatizzare la produzione o la distribuzione e la tracciabilità di oggetti specifici, come telefoni cellulari, batterie di veicoli elettrici e confezioni per il commercio elettronico, localizzandoli, identificandoli, ispezionandoli e misurandoli. La visione artificiale è importante per le applicazioni in cui la visione umana è inadeguata a soddisfare i criteri di dimensione, accuratezza o velocità, oppure nei casi in cui è necessario risparmiare costi o migliorare la qualità.

Cognex è leader mondiale nel settore della visione industriale e, dalla sua fondazione nel 1981, ha distribuito più di 4 milioni di prodotti basati su tecnologie dell'immagine, per un fatturato cumulato di oltre 10 miliardi di dollari. Con sede centrale a Natick, Massachusetts, USA, Cognex ha uffici e distributori in tutte le Americhe, in Europa e in Asia. Per ulteriori dettagli, visita il sito Cognex all’indirizzo www.cognex.com.

Contatto:
Nathan McCurren
Head of Investor Relations
Cognex Corporation
ir@cognex.com

OTTIENI L’ACCESSO AD ASSISTENZA E FORMAZIONE IN MERITO AI PRODOTTI E MOLTO ALTRO ANCORA

Entra a far parte di MyCognex