FOR IMMEDIATE RELEASE

NATICK, MA, USA agosto 11, 2008

Cognex Receives Over $300,000 from Leading Auto Maker for Part Traceability Initiative

NATICK, MA, August 11, 2008--Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX) announced today that a leading Japanese auto manufacturer will use Cognex In-Sight® ID readers for part tracking at its engine assembly plant in the United States. Cognex has already received orders totaling more than $300,000 from this customer, with additional orders expected in the near future.

The customer will use Cognex In-Sight 5110 ID code readers to read 2D data matrix codes marked on engine parts. The codes are used to track individual components from machining centers through final assembly, providing a verifiable path through each critical production process, and ensuring that the correct parts have been used in each engine.

“Tracking parts and components throughout manufacturing and assembly enables manufacturers to isolate the source of production problems quickly, and control costs,” said Dr. Robert J. Shillman, Chairman and Chief Executive Officer of Cognex.  “For this reason, manufacturers around the world are increasingly investing in traceability initiatives, and Cognex ID readers with ID Max software provide the most robust and reliable ID code-reading performance available.”

CONTACT:
Robin Pratt
Sr. Manager, Corporate Communications
Cognex Corporation
phone: (858) 350-5065
email: robin.pratt@cognex.com

Acerca de Cognex Corporation

Cognex Corporation diseña, desarrolla, fabrica y comercializa una amplia variedad de productos basados en imágenes que emplean técnicas de inteligencia artificial (IA) para tomar decisiones basándose en lo que observan. Los productos de Cognex incluyen sistemas y sensores de visión artificial y lectores de código de barras que se utilizan en fábricas y centros de distribución de todo el mundo para prevenir y eliminar errores en los procesos de producción y envío.

Cognex es el líder mundial en la industria de la visión artificial, ya que ha vendido más de 2 millones de productos basados en imágenes, lo que representa ingresos acumulados por más de $7 mil millones de dólares desde la fundación de la compañía en 1981. Además de sus oficinas principales en Natick, Massachusetts, EE. UU., Cognex también tiene oficinas y distribuidores en América, Europa y Asia. Para mayor información, visite Cognex en línea en www.cognex.com

ACCESO A ASISTENCIA Y CAPACITACIÓN PARA PRODUCTOS Y MÁS

Únase a MyCognex

¿Tiene alguna pregunta?

Los representantes de Cognex están disponibles en todo el mundo para respaldar sus necesidades de visión y de lectura de códigos de barras industriales.