FOR IMMEDIATE RELEASE

NATICK, MA, USA julio 28, 2008

Cognex Receives Multi-Million Dollar Order From China Steel

Largest single order ever received for Cognex SmartView Surface Inspection System

NATICK, Mass. July 28, 2008--Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX) announced today that China Steel Corporation, a Taiwan-based manufacturer of integrated steel products, has placed an order for seven Cognex SmartView® surface inspection systems. This multi-million dollar sale represents the largest single order that Cognex’s Surface Inspection Systems Division (SISD) has ever received. The SmartView systems will be used to perform automated quality inspection at China Steel’s manufacturing plant in Kaohsiung, Taiwan.

Cognex’s surface inspection systems use proprietary, high-performance machine vision hardware and software to automatically detect, visualize, and classify defects on a wide variety of high value-added materials, such as metals, paper, and plastics.  China Steel will use the Cognex systems to inspect steel at multiple stages of the manufacturing process, such as during pickling, galvanizing, annealing, and tension leveling, to ensure that the product meets rigorous quality standards.

“Cognex offered a comprehensive solution for each of the very diverse and demanding inspection tasks we evaluated,” said Mr. Chih-Chung Wu, Assistant General Manager at China Steel’s Kaohsiung plant. “The line scan technology utilized in SmartView offers superior performance, especially in demanding applications, such as in galvanized steel, where we must meet the extremely high quality standards of automotive manufacturers.”

“Increasing demand for steel...particularly in Asia...is fueling new capital spending in steel manufacturing plants worldwide,” said Dr. Robert J. Shillman, Cognex’s Chairman and Chief Executive Officer. “Cognex is in an exceptional position to benefit from that demand due to both the excellent reputation of SmartView and to our company’s ability to provide products and services worldwide.”

CONTACT:
Robin Pratt
Sr. Manager, Corporate Communications
Cognex Corporation
phone:  (858) 350-5065
email: robin.pratt@cognex.com

Acerca de Cognex Corporation

Cognex Corporation diseña, desarrolla, fabrica y comercializa una amplia variedad de productos basados en imágenes que emplean técnicas de inteligencia artificial (IA) para tomar decisiones basándose en lo que observan. Los productos de Cognex incluyen sistemas y sensores de visión artificial y lectores de código de barras que se utilizan en fábricas y centros de distribución de todo el mundo para prevenir y eliminar errores en los procesos de producción y envío.

Cognex es el líder mundial en la industria de la visión artificial, ya que ha vendido más de 2 millones de productos basados en imágenes, lo que representa ingresos acumulados por más de $7 mil millones de dólares desde la fundación de la compañía en 1981. Además de sus oficinas principales en Natick, Massachusetts, EE. UU., Cognex también tiene oficinas y distribuidores en América, Europa y Asia. Para mayor información, visite Cognex en línea en www.cognex.com

ACCESO A ASISTENCIA Y CAPACITACIÓN PARA PRODUCTOS Y MÁS

Únase a MyCognex

¿Tiene alguna pregunta?

Los representantes de Cognex están disponibles en todo el mundo para respaldar sus necesidades de visión y de lectura de códigos de barras industriales.