FOR IMMEDIATE RELEASE

NATICK, MA, USA diciembre 05, 2008

Cognex Adopts Shareholder Rights Plan

NATICK, MA, December 5, 2008 — Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX) today announced that its Board of Directors has adopted a Shareholder Rights Plan.   Dr. Robert J. Shillman, the Chairman and Chief Executive Officer of Cognex, stated, “The Board believes that a Shareholder Rights Plan enhances its ability to protect shareholder interests and ensures that shareholders receive fair treatment in the event of any coercive takeover attempt.  The Plan is intended to provide the Board with sufficient time to consider any and all alternatives to such an action.  The Board believes it is protecting the interests of all of its shareholders.”

In connection with the adoption of the Shareholder Rights Plan, the Board of Directors declared a dividend distribution of one preferred stock purchase right for each outstanding share of Cognex’s common stock to shareholders of record as of the close of business on December 5, 2008.  Initially, these rights will not be exercisable and will trade with the shares of Cognex’s common stock.  Under the Shareholder Rights Plan, the rights generally will become exercisable if a person becomes an “acquiring person” by acquiring 15% or more of the common stock of Cognex or if a person commences a tender offer that could result in that person owning 15% or more of the common stock of Cognex.  If a person becomes an “acquiring person,” each holder of a right (other than the acquiring person) would be entitled to purchase, at the then-current exercise price, such number of shares of preferred stock which are equivalent to shares of Cognex’s common stock having a value of twice the exercise price of the right.  If Cognex is acquired in a merger or other business combination transaction after any such event, each holder of a right would then be entitled to purchase, at the then-current exercise price, shares of the acquiring company’s common stock having a value of twice the exercise price of the right.

INVESTOR CONTACT:
Susan Conway
Director of Investor Relations
Cognex Corporation
(508) 650-3353>

Acerca de Cognex Corporation

Cognex Corporation diseña, desarrolla, fabrica y comercializa una amplia variedad de productos basados en imágenes que emplean técnicas de inteligencia artificial (IA) para tomar decisiones basándose en lo que observan. Los productos de Cognex incluyen sistemas y sensores de visión artificial y lectores de código de barras que se utilizan en fábricas y centros de distribución de todo el mundo para prevenir y eliminar errores en los procesos de producción y envío.

Cognex es el líder mundial en la industria de la visión artificial, ya que ha vendido más de 2 millones de productos basados en imágenes, lo que representa ingresos acumulados por más de $7 mil millones de dólares desde la fundación de la compañía en 1981. Además de sus oficinas principales en Natick, Massachusetts, EE. UU., Cognex también tiene oficinas y distribuidores en América, Europa y Asia. Para mayor información, visite Cognex en línea en www.cognex.com

ACCESO A ASISTENCIA Y CAPACITACIÓN PARA PRODUCTOS Y MÁS

Únase a MyCognex

¿Tiene alguna pregunta?

Los representantes de Cognex están disponibles en todo el mundo para respaldar sus necesidades de visión y de lectura de códigos de barras industriales.