FOR IMMEDIATE RELEASE

NATICK, MA noviembre 29, 2007

Cognex Surpasses $10 Million in Bookings for DataMan ID Readers

Natick, MA, November 29, 2007—Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX) announced today that it has surpassed $10 million in bookings for its DataMan® ID code readers and verifiers since January 1, 2007.

The Cognex DataMan family of ID code readers was introduced in 2005 to provide best-in-class performance for unit-level traceability applications in manufacturing. Cognex DataMan systems are used to read 2D barcodes, such as Data Matrix codes, which are used in a variety of industries to track, identify and manage assets at every stage during the manufacturing process and throughout an item’s useful life.  ID code reading systems also allow for greater customization during production and handling by enabling automation equipment to process each item in a unique way.

“We are very pleased by the healthy growth in demand for Cognex ID products during 2007,” said Dr. Robert J. Shillman, Cognex’s Chairman and CEO. “Bookings for DataMan have increased by more than 60% compared to the same period in 2006.  The range of our ID product offering puts Cognex in a strong position to be the major supplier in the growing movement towards item-level traceability not only in manufacturing, but also in many other areas such as material handling and logistics.”

Current customers for DataMan include manufacturers of a wide variety of products including electronic components, automotive components, biotech and pharmaceutical products, document handling equipment, postal sortation machinery and numerous suppliers to the Department of Defense.

Contact:
Robin Pratt
Sr. Manager, Corporate Communications
Cognex Corporation
Telephone: (858) 350-5065
Email: robin.pratt@cognex.com

Acerca de Cognex Corporation

Cognex Corporation diseña, desarrolla, fabrica y comercializa una amplia variedad de productos basados en imágenes que emplean técnicas de inteligencia artificial (IA) para tomar decisiones basándose en lo que observan. Los productos de Cognex incluyen sistemas y sensores de visión artificial y lectores de código de barras que se utilizan en fábricas y centros de distribución de todo el mundo para prevenir y eliminar errores en los procesos de producción y envío.

Cognex es el líder mundial en la industria de la visión artificial, ya que ha vendido más de 2 millones de productos basados en imágenes, lo que representa ingresos acumulados por más de $7 mil millones de dólares desde la fundación de la compañía en 1981. Además de sus oficinas principales en Natick, Massachusetts, EE. UU., Cognex también tiene oficinas y distribuidores en América, Europa y Asia. Para mayor información, visite Cognex en línea en www.cognex.com

ACCESO A ASISTENCIA Y CAPACITACIÓN PARA PRODUCTOS Y MÁS

Únase a MyCognex

¿Tiene alguna pregunta?

Los representantes de Cognex están disponibles en todo el mundo para respaldar sus necesidades de visión y de lectura de códigos de barras industriales.