Cognex Company Logo on Building

Natick, MA, USA julio 26, 2021

Cognex Introduces High Speed Steerable Mirror for Large Area Scanning with a Single Barcode Reader

Delivers unprecedented single-camera coverage in a compact hardware solution

NATICK, Mass.—July 26, 2021Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX), the leader in industrial machine vision, has released the High Speed Steerable Mirror, a patented technology designed for use with the DataMan® 470 barcode reader that supports large field of view applications with a single compact system.

The new steerable mirror attachment expands DataMan’s field of view both vertically and horizontally, giving 3MP and 5MP barcode readers an effective resolution greater than a 50MP sensor. Coupled with the latest in liquid lens technology, this system can both change field-of-view and depth of focus dynamically. A single DataMan system can now be used for pallet scanning, aggregation, and other large area applications that previously required high-resolution PC-vision or multiple fixed-mount sensors.

The steerable mirror arrives preassembled to the front of a DataMan 470. The unit is configured using a built-in web-based setup wizard, allowing operators to deploy an application in five minutes or less. The user simply enters their application specifications, and the wizard automatically calculates the optimal scanning pattern, ensuring the highest read rates in the shortest cycle times.

“The High Speed Steerable Mirror changes the game for large area applications that typically require a multi-reader solution,” said Matt Moschner, Cognex’s Sr. Director of ID Products. “Now, e-commerce and logistics companies can get up and running more quickly, and achieve the same high accuracy scanning results with lower maintenance costs.”

For more information about the High Speed Steerable Mirror, visithttps://www.cognex.com/high-speed-steerable-mirror or call 1-855-4-COGNEX.

Acerca de Cognex Corporation

Cognex Corporation diseña, desarrolla, fabrica y comercializa una amplia variedad de productos basados en imágenes que emplean técnicas de inteligencia artificial (IA) para tomar decisiones basándose en lo que observan. Los productos de Cognex incluyen sistemas y sensores de visión artificial y lectores de código de barras que se utilizan en fábricas y centros de distribución de todo el mundo para prevenir y eliminar errores en los procesos de producción y envío.

Cognex es el líder mundial en la industria de la visión artificial, ya que ha vendido más de 2 millones de productos basados en imágenes, lo que representa ingresos acumulados por más de $7 mil millones de dólares desde la fundación de la compañía en 1981. Además de sus oficinas principales en Natick, Massachusetts, EE. UU., Cognex también tiene oficinas y distribuidores en América, Europa y Asia. Para mayor información, visite Cognex en línea en www.cognex.com

ACCESO A ASISTENCIA Y CAPACITACIÓN PARA PRODUCTOS Y MÁS

Únase a MyCognex

¿Tiene alguna pregunta?

Los representantes de Cognex están disponibles en todo el mundo para respaldar sus necesidades de visión y de lectura de códigos de barras industriales.