Cognex Company Logo on Building

diciembre 16, 2019

Cognex In-Sight Vision Systems Offer New, Powerful Industry 4.0 Capabilities

Latest software release supports OPC UA protocol for fast, efficient and secure communication across factory devices

Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX), the leader in machine vision and industrial barcode reading, today announced the newest release of its In-Sight Explorer™ software featuring support for the OPC Unified Architecture (OPC UA™) standard. As the premier data-exchange protocol for Industry 4.0, OPC UA enables streamlined communication and information sharing between In-Sight® vision products and other industrial automation assets in smart factories.

“With rapid advancements in automation, big data, and cloud computing, manufacturers need smart devices that are Industry 4.0-ready,” said Joerg Kuechen, Cognex Senior Vice President, Vision Products. “In-Sight Explorer is the industry standard vision software thanks to its power, flexibility, and ease of use in deploying and maintaining vision applications. With its enhanced communications capabilities, In-Sight vision systems and sensors will continue to deliver exceptional speed, performance, and efficiency for smart factories of the future.”

In addition to OPC UA support, Cognex has expanded its communication capabilities for popular PLC brands. For users of Siemens PLCs, In-Sight vision products now support PROFINET® Class B, which incorporates simple network management protocol (SNMP), making it possible to monitor system network statistics, system settings, and network topology with standard SNMP tools. PROFINET conformance classes help companies understand their device and controller options.

With the release of In-Sight Explorer 5.8.0, In-Sight vision products also support iQSS-capable Mitsubishi series PLCs. iQ Sensor Solution (iQSS) is an engineering tool that automatically discovers and monitors sensors across the network and manages their configurations. iQSS easily maintains these configurations across multiple production lines and improves interaction between sensors, PLC, HMIs, and software—resulting in lower costs and shorter development and maintenance set-up time.

In-Sight Explorer 5.8.0 is available now. For more information, visit cognex.com/support or call 1-(855) 4-COGNEX.

Acerca de Cognex Corporation

Cognex Corporation diseña, desarrolla, fabrica y comercializa una amplia variedad de productos basados en imágenes que emplean técnicas de inteligencia artificial (IA) para tomar decisiones basándose en lo que observan. Los productos de Cognex incluyen sistemas y sensores de visión artificial y lectores de código de barras que se utilizan en fábricas y centros de distribución de todo el mundo para prevenir y eliminar errores en los procesos de producción y envío.

Cognex es el líder mundial en la industria de la visión artificial, ya que ha vendido más de 2 millones de productos basados en imágenes, lo que representa ingresos acumulados por más de $7 mil millones de dólares desde la fundación de la compañía en 1981. Además de sus oficinas principales en Natick, Massachusetts, EE. UU., Cognex también tiene oficinas y distribuidores en América, Europa y Asia. Para mayor información, visite Cognex en línea en www.cognex.com

ACCESO A ASISTENCIA Y CAPACITACIÓN PARA PRODUCTOS Y MÁS

Únase a MyCognex

¿Tiene alguna pregunta?

Los representantes de Cognex están disponibles en todo el mundo para respaldar sus necesidades de visión y de lectura de códigos de barras industriales.