Corporate

Natick, MA Februar 13, 2020

Cognex Names Paul Todgham as Chief Financial Officer

Cognex Corporation (NASDAQ: CGNX), a leader in industrial machine vision, today announced the appointment of Paul Todgham as Senior Vice President of Finance and Chief Financial Officer, effective March 9, 2020. In this role Mr. Todgham will lead Cognex’s global finance and administration organization. He will be based in the company’s Natick headquarters and will report to Cognex’s President and CEO, Robert J. Willett.

“Paul has extensive experience leading financial, strategic and operational planning for a range of large-scale businesses,” said Robert J. Willett, President and CEO of Cognex. “He will be a great partner as we prepare Cognex for its next phase of growth and long-term value creation.”

Most recently, Mr. Todgham spent six years at Levi Strauss & Company (NYSE: LEVI), where he served in a range of senior leadership positions, including leading finance for the company’s Global Supply Chain, Distribution, Merchandising, Planning, Design and Marketing teams. Prior to his time at LS&Co., Mr. Todgham was Vice President of Finance for Ross Stores, Inc. (NASDAQ: ROST) where he led FP&A, Treasury and merchandise finance. Earlier in his career, he worked at Boston Consulting Group, advising clients in the technology and consumer sectors on issues of strategy, operations and organization. Mr. Todgham holds an MBA from Stanford University, an MPhil in Economics from the University of Cambridge, and a BA from Harvard University.

Cognex Corporation entwirft, entwickelt, fertigt und vermarktet unterschiedlichste bildbasierte Produkte, die alle mit Techniken der künstlichen Intelligenz (KI) ausgestattet sind und so über menschenähnlich Fähigkeiten verfügen, so dass sie Entscheidungen anhand dessen treffen können, was sie sehen. Cognex-Produkte umfassen industrielle Bildverarbeitungssysteme, industrielle Bildverarbeitungssensoren und Barcode-Lesegeräte, die weltweit in Betrieben und Verteilzentren verwendet werden, wo sie Herstellungs- und Versandfehler verhindern.

Mit bereits über 2 Millionen ausgelieferten bildbasierten Produkten, die einem kumulierten Umsatz von über 7 Mrd. USD seit Gründung des Unternehmens im Jahre 1981 entsprechen, ist Cognex der weltweit führende Anbieter in diesem Segment. Neben der Unternehmenszentrale in Natick (USA) verfügt Cognex in ganz Amerika, Europa und Asien über Zweigstellen und Vertragspartner. Für nähere Infos besuchen Sie Cognex online auf www.cognex.com.